Prodejní formulář

Správa prodejních formulářů
Všechny operace, které lze s prodejním formulářem provádět, najdete v nabídce Prodej - Prodejní formuláře.
Prodejní formulář vytvoříte stiskem tlačítka Nový prodejní formulář.
Nový prodejní formulář lze vytvořit také pomocí tlačítka Duplikovat, kdy se do nově vytvářeného prodejního formuláře přenese obsah a nastavení jiného, již existujícího prodejního formuláře. Tuto funkci oceníte zejména tehdy, když vytváříte více prodejních formulářů s obdobným nastavením.
Jestliže chcete stávající prodejní formulář upravit, stiskněte u příslušného prodejního formuláře tlačítko Upravit.
Prodejní formulář v podobě, v jaké jej uvidí zákazník na webové stránce, zobrazíte stiskem tlačítka Náhled. Náhledová stránka obsahuje mimo jiné i kód pro vložení prodejního formuláře na web. Formulář na náhledové stránce je plně funkční, lze přes něj tedy vytvářet objednávky. Náhled se zobrazuje také bezprostředně po uložení nastavení prodejního formuláře.
Prodejní formulář smažete stiskem tlačítka Smazat.
Statistiky prodejního formuláře se vztahují k období posledních 7 dní (včetně aktuálního dne).
Vysvětlivky ikonek:
- Oko - počet zobrazení prodejního formuláře na Vašich stránkách. Zobrazení náhledů ve FAPI se nezapočítává.
- Bankovka - počet objednávek zaznamenaných v prodejních formuláři.
- Procento - konverzní poměr prodejního formuláře. Jde o výpočet 'počet objednávek / počet zobrazení'. Vztaženo k období posledních 7 dní.
Jak se počítá zobrazení prodejních formulářů?
Při prvním zobrazení prodejního formuláře zákazníka na vašich stránka se započte nové zobrazen. Další zobrazení téhož zákazníka se započte nejdříve po 30 minutách od prvního zobrazení formuláře. Při opakované návštěvě zákazníka během 30 minut se započítá pouze jedno zobrazení formuláře. Toto neplatí pro objednávky. Pokud zákazník během půhodiny vytvoří několik objednávek, každá z nich je započítaná do statistik jako nová objednávka (tedy z 1 návštěvy může vzniknout více objednávek).
Nastavení prodejního formuláře
Při vytváření, duplikování a úpravě prodejního formuláře se dostanete do jeho nastavení, které je pro přehlednost rozděleno do několika samostatných částí.
Podrobnější informace k nastavení prodejního formuláře i tipy a rady jak postupovat najdete přímo v aplikaci v modře podbarvených boxech nebo u jednotlivých polí pod ikonou otazníku.
1. Základní nastavení
2. Položky a ceny
3. Platby a fakturace
V této části vyberte nabízené způsoby platby a nastavte další parametry fakturace.
Můžete zde nastavit také další parametry fakturace, jako jsou např. používaná měna, číselná řada pro vystavování dokladů, režim vystavování zálohových faktur či přenesení daňové povinnosti při fakturaci do zahraniční.
Proč vystavovat zálohové faktury? Zálohová faktura obsahuje obdobné údaje jako faktura a používá se jako výzva k platbě či jako nezávazná cenová nabídka. Teprve po její úhradě dodavatel vystavuje fakturu (daňový doklad). Vzhledem k tomu, že zálohová faktura není na rozdíl od faktury účetním ani daňovým dokladem, v případě nezaplacení zálohové faktury odpadá nutnost stornování účetních dokladů, čímž se výrazně zjednodušuje s tím spojená administrativa.
4. Akce

Akce se spouští vždy v návaznosti na určitou událost, která nastane. Událost je tedy podmínka, při jejímž splnění se akce provede.

S jakými událostmi a akcemi FAPI pracuje?
- vystavení objednávky
- zaplacení objednávky
- stornování objednávky
- objednání položky
- zaplacení položky
- stornování položky
- spustit programový script
- přidat kontakt do SmartEmailingu
- odebrat kontakt ze SmartEmailingu
- odeslat email klientovi
- odeslat email na zadanou adresu
- odeslat SMS klientovi
Standardní komunikaci se zákazníkem, jako je např. zaslání e-mailu s fakturou po vystavení nebo zaplacení dokladu, zajišťuje v prodejním formuláři "systémové šablony" v přiřazené sadě šablon zpráv (pole Šablony zpráv). Proto se v akcích na odeslání e-mailu nabízejí pouze šablony typu Vlastní e-mailová šablona. Pomocí tohoto typu šablony lze řešit zasílání zpráv, které nejsou součástí standardní funkcionality, např. výzvu k odeslání hmotného produktu expedičním oddělením.
Jak používat akce v souladu s legislativou pro ochranu osobních údajů se dozvíte v článku GDPR ve FAPI.
5. Děkovací stránka

Při chybě bude automatickyy použita stránka s přehledem objednávky. Ta má tu výhodu, že na ní zákazník vidí všechny informace o objednávce i s fakturou ke stažení a může zde eventuelně i zaplatit.
6. Vzhled
- čeština,
- slovenština,
- angličtina,
- čínština,
- francouzština,
- chorvatština,
- italština,
- maďarština,
- němčina,
- polština,
- portugalština,
- ruština,
- španělština,
- vietnamština.
Jazyk prodejního formuláře ovlivňuje i výchozí stát zákazníka v objednávkovém formuláři. Pro češtinu je výchozím státem Česká republika, pro slovenštinu Slovenská republika, pro angličtinu Velká Británie, pro němčinu Německo, pro ruštinu Rusko a pro polštinu Polsko.
Prodejní formulář je automaticky přednastavený ve zjednodušené podobě, kdy je po zákazníkovi vyžadováno vyplnění pouze e-mailové adresy (volitelně také jména a příjmení, telefonního čísla a státu). V tomto režimu FAPI vystavuje tzv. zjednodušené daňové doklady. Režim zjednodušeného formuláře lze použít jen tehdy, je-li celková hodnota objednávky do 10000 Kč.
Přejete-li si vystavovat plnohodnotný doklad, zaškrtněte i pole Adresa. Režim vystavování se poté bude vyhodnocovat automaticky, a to podle údajů, které zákazník v objednávce vyplní.
U starého vzhledu prodejního formuláře se režim vystavování zjednodušených dokladů nastavuje zaškrtnutím políčka Použít zjednodušený doklad.
Zpracování osobních údajů a obchodní podmínky upravují sekce Obchodní podmínky a GDPR a Souhlas se zpracováním osobních údajů. Najdete zde nastavení týkající se zpracování osobních údajů vyplněných v objednávce - text informační povinnosti a souhlas se zpracováním osobních údajů. Více informací najdete v nápovědě GDPR ve FAPI.
Chcete-li, aby zákazník před odesláním objednávky potvrdil svůj souhlas s obchodními podmínkami, zaškrtněte volbu Požadovat souhlas s obchodními podmínkami a uveďte adresu odkazu na obchodní podmínky.
Vzhled objednávkového formuláře můžete přizpůsobit vlastnímu vkusu či svým webovým stránkám buď pomocí interního editoru vzhledu (sekce Úprava vzhledu), nebo pomocí vlastních CSS stylů - volba Použít vlastní soubor s CSS styly (funkci lze využít pouze u původní šablony prodejního formuláře, vzorový CSS soubor k úpravě si můžete stáhnout zde).
Pro správné zobrazení české diakritiky v prodejním formuláři je třeba nastavit znakovou sadu webové stránky na kódování UTF-8.
Kromě běžných znaků lze ve formulářích používat i Emoji ( verze 1.0 a Unicode 1.1). Emoji lze vložit do tlačítka objednat. Tím můžete ozvláštnit vzhled a dosáhnout například takových výsledků:
Při používání emoji dbejte na správné otestování vzhledu tlačítka v různých prohlížečích a zařízeních. Různí výrobci na svých zařízeních (Apple, Samsung, Google, Microsoft aj.) mohou jeden symbol vykreslovat různými způsoby.