Přehled objednávky

Po vyplnění a odeslání objednávkového formuláře vzniká ve FAPI objednávka. K tomu, aby klient mohl kdykoli zkontrolovat stav a obsah objednávky, popř. ji zaplatit nebo si stáhnout vystavené faktury, slouží přehled objednávky.

Je to stránka, která obsahuje základní údaje o objednávce:

  • logo prodejce (je-li vyplněno v nastavení FAPI),
  • stav objednávky ("čeká na zaplacení", "zaplaceno" nebo "stornováno"),
  • číslo objednávky,
  • datum vystavení,
  • datum splatnosti, resp. zaplacení,
  • celková částka,
  • obsah objednávky (objednané položky),
  • vystavené doklady.

Platba objednávky

Kromě kontroly základních informací o objednávce umožňuje přehled objednávky také její zaplacení.

Po stisku tlačítka Zaplatit... se zobrazí okno s on-line platebními metodami (pokud jsou nastaveny v prodejním formuláři, ze kterého byla objednávka vystavena) a platebními údaji pro platbu bankovním převodem, popř. pomocí QR kódu.

Odkaz na přehled objednávky

Klient se na přehled objednávky dostane přes odkaz, který vložíte do zaslaného e-mailu pomocí zástupného symbolu  {orderStatusPage} - tlačítko Vložit zástupný symbol v editoru zpráv.

Stránka s přehledem objednávky je elegantní způsob, jak klientovi umožnit dodatečnou platbu objednávky on-line. Proto doporučujeme odkaz na přehled objednávky vložit do e-mailu, který se posílá při vystavení objednávky, a do zasílaných upomínek.

Duplicitní objednávky

Přehledová stránka objednávky je perfektní nástroj na eliminování duplicitních objednávek.

Co je duplicitní objednávka?

Ve FAPI nejčastěji vzniká tak, že váš klient přijde na stránku kde je prodejní formulář FAPI, vybere si produkt vyplní fakturační údaje, platební metodu a klikne na objednat. Klient jako platební metodu vybral nějakou z online platebních metod, například platbu kartou. V platební bráně vyplní údaje z karty a klikne na zaplatit. Bohužel platba na platební bráně skončí chybou, například z důvodu dosažení limitu na kartě. Klient je tedy z platební brány přesměrován na chybovou stránku, kde se dozvídá že se něco pokazilo. Klient v tomto případě kliká ve svém prohlížeči na tlačítko zpět, dokud se znova nedostane na stránku s prodejním formulářem a začíná odznova.

Kdežto v případě použití přehledové stránky objednávky, je klient po neuskutečněné platbě přesměrován právě na přehled objednávky. Kde vidí znova tlačítko zaplatit, klient má tedy možnost objednávku zaplatit znova, bez toho aniž by musel znova vyplňovat fakturační údaje. Dále má zde klient možnost změnit platební metodu, případě pomocí mobilu oskanovat QR kód a zaplatit objednávku klasickým bankovním převodem.

Našli jste odpověď? Děkujeme za zpětnou vazbu. Vaši zpětnou vazbu se nepodařilo odeslat. Zkuste to prosím později.

Potřebujete pomoc? Kontaktujte nás Kontaktujte nás