Založení a integrace platební brány ThePay

Platební brána je internetové rozhraní pro zpracování online plateb. Umožňuje vašim zákazníkům zaplatit za objednané produkty a služby okamžitě. Kromě zvýšení komfortu pro zákazníka se to mimo jiné pozitivně projevuje na množství dokončených nákupů.

Následující článek pojednává o integraci platební brány ThePay do FAPI. Více informací o platební bráně najdete na webových stránkách provozovatele.

Platební brána není součástí FAPI. Pokud nechcete poskytovat svým zákazníkům možnost platit online, nemusíte ji do FAPI integrovat. Poplatek za používání platební brány je hrazen přímo jejímu provozovateli (společnosti ThePay.cz s.r.o.), a není tedy součástí ceny za licenci FAPI.

Co je potřeba udělat, než vám zaplatí online první klient?

  1. provést online registraci účtu ThePay,
  2. vytvořit ve FAPI propojení s platební bránou ThePay,
  3. nastavit platební bránu ThePay v prodejním formuláři.

Všechny tyto kroky si blíže popíšeme v následujících kapitolách.

1. Online registrace účtu ThePay

Proces založení účtu ThePay je zjednodušen na nezbytné minimum. Navíc všechny nutné formality vyřídíte online prostřednictvím tohoto jednoduchého registračního formuláře.

Pro registraci si připravte občanský průkaz, druhý průkaz totožnosti a výpis z bankovního účtu.

Online registrace se skládá z následujících kroků:

  • načtení a kontrola údajů na základě zadaného IČ
  • zadání údajů o zástupci a majiteli firmy
  • zadání adresy vašich prodejních stránek/eshopu
  • zobrazení cenové nabídky
  • konfigurace služeb
  • zobrazení a potvrzení obchodních podmínek
  • ověření totožnosti (zadání 3 dokumentů)
  • zaslání autorizační platby
  • zpracování registrace
  • dokončení registrace (po přijetí schvalovacího e-mailu)
  • závěrečná rekapitulace a ověření smlouvy
  • zaslání e-mailu a SMS s přihlašovacími údaji

Celý proces registrace přehledně popisuje toto video.

Platby online bankovním převodem můžete využívat ihned po založení účtu ThePay. Povolení pro platby kartou nicméně podléhá schvalovacímu procesu, který obvykle trvá 5 až 15 dní.

2. Vytvoření propojení s platební bránou ThePay

Ve FAPI v nabídce Nastavení - Propojení aplikací stiskněte tlačítko Nové propojení s ThePay.

Do zobrazeného formuláře vyplňte všechny potřebné údaje - název domény, režim (pro "ostrý" provoz zvolte produkční režim) a přístupové údaje, které jste obdrželi od ThePay při registraci platební brány. Najdete je i ve svém účtu ThePay v sekci Nastavení - Účty u ThePay.

Vyplněné hodnoty uložte stiskem tlačítka Uložit nastavení.

Chcete-li používat platební bránu v testovacím režimu, přepněte volbu Režim na hodnotu testovací režim.
Testovací platební brána pracuje s fiktivními platbami, k reálným finančním tokům zde tedy nedochází. Využijete ji při testování svého prodejního procesu.

3. Nastavení platební brány v prodejním formuláři

Nakonec zbývá již jen propojení s platební bránou vytvořené v předchozím kroku vložit do prodejního formuláře, v němž si přejete platební bránu využívat.

V nabídce Prodej - Prodejní formuláře stiskněte tlačítko Upravit u formuláře, u kterého chcete nabídnout online platby zprostředkované platební bránou ThePay.

Na záložce Platby a fakturace v úpravě prodejního formuláře vyberte v poli Platební brána příslušné propojení s platební bránou ThePay.

Provedené změny uložte tlačítkem Uložit formulář na poslední záložce nastavení prodejního formuláře.

Proces integrace platební brány si můžete zjednodušit tím, že kroky 2 a 3 spojíte do jednoho a propojení s platební bránou vytvoříte přímo z nastavení prodejního formuláře.
V tom případě v úpravě prodejního formuláře stiskněte na záložce  Platby a fakturace tlačítko Vytvořit nové propojení s ThePay. Další postup je obdobný jako při vytvoření propojení s platební bránou v nabídce Nastavení - Propojení aplikací (popsáno v bodu 2).

Pokud jste došli až sem, gratulujeme! Váš prodejní formulář je nyní propojen s ostrou platební bránou ThePay a vaši zákazníci vám mohou začít platit online.