Založení a integrace platební brány ThePay

Platební brána je obecně internetové rozhraní pro zpracování online plateb. Umožňuje vašim zákazníkům zaplatit za objednané produkty a služby okamžitě. Pro zákazníky to znamená větší komfort při platbě a pro vás pak větší množství úspěšně dokončených nákupů.

Tento článek pojednává o integraci platební brány ThePay do FAPI. Více informací o platební bráně najdete na webových stránkách provozovatele.

ThePay nepovoluje zpracovávání plateb přes iframe. Proto pokud používáte WIX, vyberte prosím jiného poskytovatele platební brány.

Platební brána není součástí FAPI. Pokud nechcete poskytovat svým zákazníkům možnost platit online, nemusíte ji do FAPI integrovat. Poplatek za používání platební brány je hrazen přímo jejímu provozovateli (společnosti ThePay.cz s.r.o.), a není tedy součástí ceny za licenci FAPI.

Co je potřeba udělat, než vám zaplatí online první klient?

  1. provést online registraci účtu ThePay
  2. vytvořit ve FAPI propojení s platební bránou ThePay
  3. nastavit platební bránu ThePay v prodejním formuláři

Všechny tyto kroky si blíže popíšeme v následujících kapitolách.

1. Online registrace účtu ThePay

Proces založení účtu ThePay je velmi intuitivní. Všechny nutné formality vyřídíte online prostřednictvím tohoto jednoduchého registračního formuláře.

Pro registraci si připravte občanský průkaz, druhý průkaz totožnosti a výpis z bankovního účtu.

Online registrace se skládá z následujících kroků:

  • načtení a kontrola údajů na základě zadaného IČ
  • zadání údajů o zástupci a majiteli firmy
  • zadání adresy vašich prodejních stránek/e-shopu
  • zobrazení cenové nabídky
  • konfigurace služeb
  • zobrazení a potvrzení obchodních podmínek
  • ověření totožnosti (zadání 3 dokumentů)
  • zaslání autorizační platby
  • zpracování registrace
  • dokončení registrace (po přijetí schvalovacího e-mailu)
  • závěrečná rekapitulace a ověření smlouvy
  • zaslání e-mailu a SMS s přihlašovacími údaji

Přístupové údaje, které obdržíte od ThePay, využijete pro nastavení propojení s FAPI (popsáno v dalším kroku).

Platby online bankovním převodem můžete využívat ihned po založení účtu. Povolení pro platby kartou nicméně podléhá schvalovacímu procesu, který obvykle trvá 5 až 15 dní.

2. Vytvoření propojení s platební bránou ThePay

Ve FAPI v nabídce Nastavení -> Propojení aplikací stiskněte tlačítko Nové propojení s ThePay.

Do zobrazeného formuláře vyplňte všechny potřebné údaje: název domény, režim (pro "ostrý" provoz zvolte produkční režim) a přístupové údaje, které jste obdrželi od ThePay při registraci platební brány. Najdete je i ve svém účtu ThePay v sekci Implementace.

Vyplněné hodnoty uložte stiskem tlačítka Uložit.

Dále je potřeba v platební bráně ThePay nastavit IP adresy, ze kterých bude požadavky na vytvoření platby akceptovat. Špatně vyplněné IP adresy mohou zapřičinit nefunkčnost propojení mezi FAPI a platební branou ThePay. 

Pro správnou funkčnost platební brány je potřeba mít u propojení obchodu v účtu platební brány ThePay (nabídka Integrace) povoleny tyto IP adresy:

83.167.243.140

178.238.37.32

18.158.192.220

Pokud nejsou vyplněny správné údaje, nemusí platební brána ThePay fungovat správně.

Chcete-li používat platební bránu v testovacím režimu, přepněte volbu režim na hodnotu testovací režim. Platební brána v testovacím režimu pracuje s fiktivními platbami, k reálným finančním tokům zde tedy nedochází. Využijete ji při testování svého prodejního procesu.

3. Nastavení platební brány ThePay v prodejním formuláři

Nakonec zbývá již jen propojení s platební bránou vytvořené v předchozím kroku vložit do prodejního formuláře, v němž si přejete platební bránu využívat.

V nabídce Prodej -> Prodejní formuláře stiskněte tlačítko Upravit u formuláře, u kterého chcete nabídnout online platby zprostředkované platební bránou ThePay.

Na záložce Platba, doprava a fakturace v úpravě prodejního formuláře vyberte v poli Platební brána příslušné propojení s platební bránou ThePay.

Změny provedené v nastavení prodejního formuláře uložte tlačítkem Uložit formulář.

Pokud jste úspěšně došli až sem, gratulujeme! Váš prodejní formulář je nyní propojen s platební bránou ThePay a vaši zákazníci vám mohou začít platit online.

Přechod na novou verzi platební brány ThePay 2.0

Abyste mohli přejít na novou platební bránu ThePay 2.0, je potřeba si nejprve založit účet.


Poté přejděte do administrace FAPI -> Nastavení -> Propojení aplikací a vytvořte nové propojení s ThePay kliknutím na tlačítko Nové propojení s ThePay.

Ve formuláři zadejte nové údaje platební brány (tedy MERCHANT ID, PROJECT ID a HESLO). Tyto údaje jsou pro novou platební bránu rozdílné. 

Kde najít hodnoty, které je zde potřeba vyplnit, zjistíte v tomto článku výše v kapitole 2. Vytvoření propojení s platební bránou ThePay.

Po vyplnění potřebných údajů, klikněte na tlačítko Uložit.

Přejdete do prodejních formulářů a postupně přepněte platební brány ze staré na novou. 

Automatické strhávání z karty. 

Pokud používáte automatické strhávání z karty, budou se vám nové platby ke strhnutí nadále vytvářet pod původní platební branou. Aby se začla používat nová platební brána, je potřeba, aby klient znovu provedl platbu kartou u šablony pravidelných faktur. K tomu je potřeba u šablony pravidelných faktur zrušit automatické strhávání z karty. 

Našli jste odpověď? Děkujeme za zpětnou vazbu. Vaši zpětnou vazbu se nepodařilo odeslat. Zkuste to prosím později.

Potřebujete pomoc? Kontaktujte nás Kontaktujte nás