Založení a integrace platební brány Comgate

Platební brána je internetové rozhraní pro zpracování online plateb. Umožňuje vašim zákazníkům zaplatit za objednané produkty a služby okamžitě. Kromě zvýšení komfortu pro zákazníka se to pozitivně projevuje také na množství dokončených nákupů.

Následující článek pojednává o integraci platební brány Comgate do FAPI. Více informací o platební bráně najdete na webových stránkách provozovatele.

Platební brána není součástí FAPI. Pokud nechcete poskytovat svým zákazníkům možnost platit online, nemusíte ji do FAPI integrovat. Poplatek za používání platební brány je hrazen přímo jejímu provozovateli (společnosti Comgate Payments, a.s.), a není tedy součástí ceny za licenci FAPI.

Minimální výše platby, kterou platební brána Comgate dokáže zpracovat, je 1 Kč.

Co je potřeba udělat, než vám zaplatí online první klient?

  1. vyplnit poptávkový formulář na webu platební brány,
  2. uzavřít smlouvu s provozovatelem platební brány,
  3. vytvořit ve FAPI propojení s platební bránou Comgate,
  4. nastavit platební bránu Comgate v prodejním formuláři.

Všechny tyto kroky si blíže popíšeme v následujících kapitolách.

1. Vyplnění poptávkového formuláře

Po vyplnění a odeslání několika základních údajů do poptávkového formuláře získáte od platební brány Comgate nezávaznou nabídku.

2. Uzavření smlouvy s provozovatelem platební brány

Do jednoho dne od vyplnění vaší poptávky vám společnost Comgate zašle cenovou nabídku a smluvní dokumentaci.

Pokud se na základě nabídky rozhodnete pro spolupráci a podepíšete s provozovatelem platební brány smlouvu, bude vám založen uživatelský účet v testovacím režimu.

Po ověření splnění smluvních podmínek (zveřejnění Všeobecných obchodních podmínek na webových stránkách, kde budete platební bránu Comgate používat), vám platební brána přepne účet do ostrého provozu.

Platby online bankovním převodem je možné využívat ihned po zprovoznění účtu. Povolení pro platby kartou podléhá schvalovacímu procesu, který může trvat až 5 dní.

3. Nastavení Comgate

Přihlaste se svého účtu Comgate a přejdětě na Integrace a vyberte obchod.

Poté se přepněte do záložky Propojení obchodu a klikněte u konkrétního obchodu na tuštičku jako úpravu.

Doplňte správně údaje pro URL notifikace a povolené IP adresy.

  1. bod - případně jde zaškrnotu "povolit všechny IP" a není potřeba vyplňovat povolené IP adresy. A při změně IP adresy není potřeba seznam znova kontrolovat.

Pro správnou funkčnost platební brány je potřeba mít u propojení obchodu v účtu platební brány Comgate (nabídka Integrace - Nastavení obchodů - Propojení obchodu - Náhled - Upravit) nastaveny následující údaje:

Url zaplacený: https://gateway.fapi.cz/return/com-gate/${refId}?transactionId=${id}

Url zrušený: https://gateway.fapi.cz/return/com-gate/${refId}?transactionId=${id}

Url nevyřízený: https://gateway.fapi.cz/return/com-gate/${refId}?transactionId=${id}

Url pro předání výsledku platby: https://gateway.fapi.cz/notification/com-gate

Povolené IP adresy:

83.167.243.140

178.238.37.32

18.158.192.220

Pokud nejsou vyplněny správné údaje nebo některý údaj chybí, můžete nastavení u příslušného propojení obchodu změnit pomocí tlačítka Upravit, resp. ikony tužky.


Bez správného nastavení obchodů v účtu Comgate nejde vytvořit propojení s platební bránou ve FAPI.

4. Vytvoření propojení s platební bránou Comgate

Ve FAPI v nabídce Nastavení - Propojení aplikací stiskněte tlačítko Nové propojení s Comgate.

Do zobrazeného formuláře vyplňte všechny potřebné údaje. Přístupové údaje najdete ve svém účtu Comgate v nabídce Nastavení obchodů - záložka Propojení obchodu.

  • DOMÉNA: vyplňte doménu, na které budete platební bránu používat (jde o interní pojmenování platební brány ve FAPI)
  • CLIENT MERCHANT: vyplňte údaj, který se v účtu Comgate nazývá Identifikátor propojení obchodu
  • CLIENT SECRET: vyplňte údaj, který se v účtu Comgate nazývá Heslo
  • REŽIM: zvolte režim testovací/produkční (podle stavu ve kterém je nastaven Váš účet Comgate)

Vyplněné hodnoty uložte stiskem tlačítka Uložit.

Po přepnutí platební brány do ostrého provozu na straně Comgate, je třeba stejným způsobem změnit i nastavení platební brány ve FAPI.

V nabídce Nastavení - Propojení aplikací stiskněte tlačítko Upravit u příslušného propojení s platební bránou Comgate a volbu REŽIM nastavte na hodnotu produkční režim.

Pokud potřebujete peníze inkasované přes platební bránu převádět automaticky na konkrétní bankovní účet, můžete v nastavení propojení s platební bránou specifikovat ID bankovního účtu z nastavení platební brány Comgate (pole ACCOUNT). Funkce je dostupná na vyžádání na podpoře FAPI (podpora@fapi.cz).

5. Nastavení platební brány Comgate v prodejním formuláři

Nakonec zbývá již jen propojení s platební bránou vytvořené v předchozím kroku vložit do prodejního formuláře, v němž si přejete platební bránu využívat.

V nabídce Prodej - Prodejní formuláře stiskněte tlačítko Upravit u formuláře, u kterého chcete nabídnout online platby zprostředkované platební bránou Comgate.

Na záložce Platba, doprava a fakturace v úpravě prodejního formuláře vyberte v poli Platební brána příslušné propojení s platební bránou Comgate.

Změny provedené v nastavení prodejního formuláře uložte tlačítkem Uložit formulář.

Pokud jste úspěšně došli až sem, gratulujeme! Váš prodejní formulář je nyní propojen s platební bránou Comgate a vaši zákazníci vám mohou začít platit online.

Našli jste odpověď? Děkujeme za zpětnou vazbu. Vaši zpětnou vazbu se nepodařilo odeslat. Zkuste to prosím později.

Potřebujete pomoc? Kontaktujte nás Kontaktujte nás