Založení a integrace platební brány Pays

Platební brána je internetové rozhraní pro zpracování online plateb. Umožňuje vašim zákazníkům zaplatit za objednané produkty a služby okamžitě. Kromě zvýšení komfortu pro zákazníka se to pozitivně projevuje také na množství dokončených nákupů.

Tento článek vás provede integrací platební brány Pays do FAPI. Více informací o platební bráně najdete na webových stránkách provozovatele.

Platební brána není součástí FAPI. Pokud nechcete poskytovat svým zákazníkům možnost platit online, nemusíte ji do FAPI integrovat. Poplatek za používání platební brány je hrazen přímo jejímu provozovateli (společnosti pays.cz s.r.o.), a není tedy součástí ceny za licenci FAPI.

Co je potřeba udělat, než vám zaplatí online první klient?

  1. vytvořit ve FAPI propojení s platební bránou Pays,
  2. nastavit platební bránu Pays v prodejním formuláři.

1. Vytvoření propojení s platební bránou Pays

Ve FAPI v nabídce Nastavení - Propojení aplikací stiskněte tlačítko Nové propojení s Pays.

Další postup se liší podle toho, zda máte účet u platební brány Pays již aktivní, či nikoliv.

Když účet u Pays ještě nemáte

Pokud účet u platební brány Pays ještě nemáte, založíte jej snadno jedním kliknutím na tlačítko Aktivovat platební bránu Pays. Tím dojde u platební brány ihned k automatickému založení účtu s údaji, které máte vyplněné ve svém účtu FAPI.

Do zobrazených polí pro propojení FAPI s Pays se automaticky předvyplní přístupové údaje k vašemu nově založenému účtu. Současně s tím vám platební brána zašle e-mail s přihlašovacími údaji do administrace účtu a dalšími důležitými informacemi.

V nastavení propojení zbývá vyplnit už jen doménu, na které budete platební bránu Pays používat (pole DOMÉNA) a všechny vyplněné údaje uložit pomocí tlačítka Uložit.

Účet platební brány Pays je funkční a všechny platební metody dostupné hned po založení účtu. Smluvní formality vyřešíte s platební bránou Pays až po založení účtu.

Když účet u Pays již máte

Pokud účet u platební brány Pays již máte, přejděte do administrace účtu platební brány, kde najdete tři přístupové údaje: MERCHANT, SHOP a HESLO PRO API. Tyto údaje vyplňte do stejnojmenných polí na již dříve zobrazené stránce ve FAPI.

Do pole DOMÉNA vyplňte, na jaké webové doméně budete platební bránu používat, např. eshop.firma.cz. (Jde pouze o interní pojmenování propojení s platební bránou.)

Volbu Účet Pays mám propojený s PayPal zaškrtněte, pokud máte ve svém účtu Pays nastaveno propojení se systémem PayPal. FAPI bude v takovém případě nabízet PayPal jako jednu z platebních metod zprostředkovaných platební branou Pays.

Zadané údaje uložte stiskem tlačítka Uložit.

Pokud jste účet u Pays nezaložili přímo ze svého účtu FAPI, je třeba požádat podporu Pays, aby u vašeho účtu nastavili správné notifikační URL pro spolupráci s FAPI. Jen tak se do FAPI dostane informace o přijaté platbě.

2. Nastavení platební brány Pays v prodejním formuláři

Nakonec zbývá již jen propojení s platební bránou vytvořené v předchozím kroku vložit do prodejního formuláře, v němž si přejete platební bránu využívat.

V nabídce Prodej - Prodejní formuláře stiskněte tlačítko Upravit u formuláře, u kterého chcete nabídnout online platby zprostředkované platební bránou Pays.

Na záložce Platba, doprava a fakturace v úpravě prodejního formuláře vyberte v poli Platební brána příslušné propojení s platební bránou Pays.

Změny provedené v nastavení prodejního formuláře uložte tlačítkem Uložit formulář.

Pokud jste úspěšně došli až sem, gratulujeme! Váš prodejní formulář je nyní propojen s platební bránou Pays a vaši zákazníci vám mohou začít platit online.


Apple pay a Google pay

U Pays lze používat peněženky Apple a Google pay, ale je nejdříve nutné požádat na podpoře Pays o aktivaci těchto způsobů platby.

Ve výchozím stavu totiž Pays tyto způsoby platby nepovoluje.



URL adresy pro vrácení stavu platby

Succes nebo failure URL: https://gateway.fapi.cz/return/pays/{id obchodnika}

Backend URL: https://gateway.fapi.cz/notification/pays/{id obchodnika}

Našli jste odpověď? Děkujeme za zpětnou vazbu. Vaši zpětnou vazbu se nepodařilo odeslat. Zkuste to prosím později.

Potřebujete pomoc? Kontaktujte nás Kontaktujte nás