Propojení FAPI s Mailchimp

Velmi užitečnou vlastností FAPI je schopnost propojení a spolupráce s nástroji pro e-mailový marketing. Díky tomu můžete kontaktní údaje zákazníka vyplněné v objednávce přenést do externí aplikace, kde je využijete pro rozesílku e-mailových kampaní.

V tomto článku si ukážeme, jak propojit FAPI s aplikací Mailchimp.

Nastavení propojení FAPI s Mailchimp

Při spolupráci dvou aplikací se ovládající aplikace (FAPI) přihlašuje do ovládané aplikace (Mailchimp) pomocí speciálního přístupového údaje, tzv. API klíče. Proto je nutné nejprve obě aplikace propojit.

Získání API klíče z aplikace Mailchimp

V aplikaci Mailchimp přejděte v nastavení účtu do nabídky Account.

Na následující stránce zvolte v nabídce Extras položku API keys.

Zde vytvořte nový API klíč pomocí tlačítka Create A Key. Tento API klíč následně použijete pro nastavení přístupu z FAPI do svého účtu Mailchimp.

Po vytvoření API klíče si jej zkopírujte z pole API key. V následujícím kroku budete zkopírovaný API klíč potřebovat pro nastavení propojení ve FAPI.

Vložení API klíče do FAPI

Ve FAPI v nabídce Nastavení - Propojení aplikací stiskněte tlačítko Upravit u položky Mailchimp a na následující stránce vyplňte API klíč zkopírovaný z aplikace Mailchimp.

Zadané údaje uložte stiskem tlačítka Uložit.

Po uložení se zobrazí informační hláška a u propojení s aplikací Mailchimp se objeví stav Připojeno.

Zápis a odebrání kontaktních údajů do/z Mailchimp

Automatické přidání, resp. odebrání kontaktních údajů uvedených v objednávce do/z vybrané skupiny kontaktů (Audience) aplikace Mailchimp nastavíte v prodejním formuláři na záložce Akce.

Použijte k tomu akci přidat kontakt do Mailchimp, resp. odebrat kontakt z Mailchimp.

Do aplikace Mailchimp můžete přenášet také údaje vyplněné zákazníkem do vlastních polí objednávkového formuláře. Více informací najdete v článku Vlastní pole.