Propojení FAPI se Sendinblue

Velmi užitečnou vlastností FAPI je schopnost propojení a spolupráce s nástroji pro e-mailový marketing. Díky tomu můžete kontaktní údaje zákazníka vyplněné v objednávce přenést do externí aplikace, kde je využijete pro rozesílku e-mailových kampaní.

V tomto článku si ukážeme, jak propojit FAPI s aplikací Sendinblue.

Nastavení propojení FAPI se Sendinblue

Při spolupráci dvou aplikací se ovládající aplikace (FAPI) přihlašuje do ovládané aplikace (Sendinblue) pomocí speciálního přístupového údaje, tzv.  API klíče. Proto je nutné nejprve obě aplikace propojit.

Získání API klíče z aplikace Sendinblue

V aplikaci Sendinblue přejděte v nastavení účtu do nabídky SMTP & API.

Zkopírujte API klíč z pole API KEY (doporučujeme použít API klíč verze v3). Popřípadě si vytvořte a poté zkopírujte nový API klíč pomocí tlačítka CREATE A NEW API KEY.

Vložení API klíče do FAPI

Ve FAPI v nabídce Nastavení - Propojení aplikací stiskněte tlačítko Upravit u položky Sendinblue a na následující stránce vyplňte přístupové údaje do aplikace Sendinblue.

  • UŽIVATELSKÉ JMÉNO - vyplňte své uživatelské jméno, pod kterým se přihlašujete do Sendinblue.
  • API KLÍČ - vyplňte API klíč, zkopírovaný v předchozím kroku z nastavení aplikace Sendinblue.

Zadané údaje uložte stiskem tlačítka Uložit nastavení.

Po uložení se zobrazí informační hláška a u propojení se Sendinblue se objeví stav Připojeno.

Zápis a odebrání kontaktních údajů do/ze Sendinblue

Automatické přidání, resp. odebrání kontaktních údajů uvedených v objednávce do/z vybraného seznamu Sendinblue nastavíte v prodejním formuláři na záložce Akce.

Použijte k tomu akci přidat kontakt do Sendinblue, resp. odebrat kontakt ze Sendinblue.

Do aplikace Sendinblue můžete přenášet také údaje vyplněné zákazníkem do vlastních polí objednávkového formuláře. Více informací najdete v článku Vlastní pole.