Propojení FAPI s Ecomailem

Velmi užitečnou vlastností FAPI je schopnost propojení a spolupráce s nástroji pro e-mailový marketing. Díky tomu můžete kontaktní údaje zákazníka vyplněné v objednávce přenést do externí aplikace, kde je využijete např. pro rozesílku e-mailových kampaní nebo pokročilou komunikaci se svými zákazníky.

V tomto článku si ukážeme, jak propojit FAPI s aplikací Ecomail.

Nastavení propojení FAPI s Ecomailem

Při spolupráci dvou aplikací se ovládající aplikace (FAPI) přihlašuje do ovládané aplikace (Ecomail) pomocí speciálního přístupového údaje, tzv. API klíče. Proto je nutné nejprve obě aplikace propojit.

Získání API klíče z aplikace Ecomail

V aplikaci Ecomail přejděte v nastavení účtu do nabídky Správa účtu.

Na následující stránce v části Integrace najdete API klíč svého účtu.

Zobrazený API klíč si zkopírujte. Poslouží pro přístup do vašeho účtu Ecomailu z FAPI.

Vložení API klíče do FAPI

Ve FAPI v nabídce Nastavení - Propojení aplikací stiskněte tlačítko Upravit u položky Ecomail a na následující stránce vyplňte API klíč zkopírovaný z aplikace Ecomail.

Zadané údaje uložte stiskem tlačítka Uložit.

Po uložení se zobrazí informační hláška a u propojení s aplikací Ecomail se objeví stav Připojeno.

Zápis a odebrání kontaktních údajů do/z Ecomailu

Automatické přidání, resp. odebrání kontaktních údajů uvedených v objednávce do/z vybraného seznamu kontaktů Ecomailu nastavíte v prodejním formuláři na záložce Akce.

Použijte k tomu akci přidat kontakt do Ecomail, resp. odebrat kontakt z Ecomail.

Do aplikace Ecomail můžete přenášet také údaje vyplněné zákazníkem do vlastních polí objednávkového formuláře. Více informací najdete v článku Vlastní pole.


Jaké položky se do Ecomail přenáší?

  • email
  • jméno
  • příjmení
  • firma
  • telefon
  • město
  • ulice
  • psč
  • země
  • hodnoty vlastních polí (vizte zelený boxík výše)

Odesílání dat o objednávce do Ecomailu

Odesílání dat o objednávce je nutno nejprve povolit v nastavení propojení se Ecomailem (Nastavení > Propojení aplikací > Ecomail > upravit). 

S objednávkou se přenášejí tato data:

Jméno formuláře, emailová adresa klienta, status objednávky (objednáno, zaplaceno, stornováno), Datum poslední změny (objednání, stornování, zaplacení), Celková cena (v Kč), Celková cena poštovného (v Kč), Celková cena DPH (v Kč), dále se posílají i údaje o jednotlivých objednaných produktech: Název, Cena (v Kč) a Množství.

Tyto údaje jsou odeslány při každé z těchto změn objednávky: Objednána, Zaplacena, Stornována.

U objednávky na splátky se data přenesou až po úhradě první splátky.

Našli jste odpověď? Děkujeme za zpětnou vazbu. Vaši zpětnou vazbu se nepodařilo odeslat. Zkuste to prosím později.

Potřebujete pomoc? Kontaktujte nás Kontaktujte nás