Propojení FAPI se službou Zásilkovna

Pro nabídku doručování zboží pomocí služby Zásilkovna stačí FAPI propojit s vaším Zásilkovna účtem.

Nastavení se skládá ze dvou kroků:

  1. Registrace účtu na www.zasilkovna.cz
  2. Propojení se Zásilkovnou ve FAPI

Registrace účtu na Zásilkovna.cz

Klientský účet na stránkách Zásilkovny si založíte v nabídce Registrace – Vytvořit eshop.

Po vyplnění všech nezbytných údajů a odeslání registrace vám Zásilkovna schválí účet, pomocí kterého můžete provádět všechny operace se zásilkami.

Propojení se Zásilkovnou ve FAPI

V sekci Klientská podpora svého účtu u Zásilkovny najdete přístupové údaje, které je potřeba zadat do FAPI.

Ve FAPI přejděte do nabídky Nastavení > Propojení aplikací, kde po stisku tlačítka Upravit u služby Zásilkovna vyplníte přístupové údaje ze svého účtu Zásilkovny.

Pokud máte ve svém účtu Zásilkovny vytvořeno více odesílatelů, je třeba do pole ODESÍLATEL vyplnit označení odesílatele. Najdete je v účtu Zásilkovny v nabídce Informace o uživateli -> Odesílatelé (údaj Označení).

Pokud máte pouze jednoho, nemusíte pole  Odesílatel vyplňovat.

Úspěšné propojení je ve FAPI signalizováno textem „Připojeno” u služby Zásilkovna.

Po nastavení propojení můžete ve FAPI začít využívat způsoby dopravy typu Zásilkovna".

Proces zpracování/odeslání objednávky

Pokud zákazník zvolil dopravu Zásilkovnou, najdete v detailu vytvořeného dokladu možnost  „Vytvořit zásilku.

Při vytváření zásilky vás FAPI vyzve k zadání hmotnosti, což je nezbytná podmínka pro uložení zásilky v Zásilkovně. Abyste nemuseli vyplňovat hmotnost pokaždé jednotlivě, doporučujeme jednotlivým produktům zadat jejich hmotnosti v jejich kartě ( Prodej > Produkty). Celková hmotnost zásilky se následně vypočítá automaticky při vytváření zásilky v Zásilkovně.

Po kliknutí na tlačítko  „Vytvořit zásilku dojde k odeslání do rozhraní Zásilkovny. V její administraci pak najdete všechny zásilky v části Podané zásilky.


Následně na detailu dokladu uvidíte možnost vytisknout štítek. Pokud chcete tisknout štítky hromadně, používejte k tomuto úkonu rozhraní Zásilkovny - právě v části Podané zásilky.

Používáte-li zálohové faktury, najdete tuto funkci jak na detailu zálohové faktury, tak na finálním dokladu v případě jejího zaplacení.

Změna výdejního místa

Pokud potřebujete změnit výdejní místo pro zásilku, ať už z důvodu uzavření pobočky, či jejího zahlcení, otevřete úpravu faktury nebo úpravu šablony pravidelných faktur. Pod doručovací adresou, těsně před seznamem položek, se nachází sekce Způsob doručení

Zde naleznete zvolené výdejní místo. Klikněte na jeho název a vyskočí okno Zásilkovny, kde můžete zvolit jiné výdejní místo.

Zrušení odeslání podané zásilky

Chcete-li zrušit už jednou odeslanou objednávku Zásilkovny (pokud zároveň ještě nedošlo k fyzickému odeslání zásilky), přihlaste se do klientské sekce Zásilkovny. V sekci Podané zásilky najděte podle čísla objednávky zásilku a na konci řádky ve sloupci Akce zásilku stornujte.

Také doporučujeme vystavit ve FAPI na objednávku opravný daňový doklad.

Hromadný import objednávek z FAPI do Zásilkovny

Pokud máte větší množství objednávek ke zpracování, může být rychlejším způsobem import CSV souboru s objednávkami do administrace Zásilkovny. Pro hladký průběh budete potřebovat:

  • přístup do administrace client.packeta.com
  • hotovou Importní šablonu objednávek z FAPI (kliknutím si stáhnete vzor), která patří do Import zásilek > Šablony
  • export dokladů, které chcete odeslat přes zásilkovnu. Jak si vytvořit export popisujeme zde. Jako formát zvolte možnost Zásilkovna V6.

Při exportu objednávek použijte takové filtry, abyste do exportu zahrnuli jen objednávky, které chcete čerstvě odeslat. Na výběr jsou omezení dle data, dle typu dokladu, způsobu dopravy, podle štítku apod.


Hotový export v CSV formátu nahrajte do administrace Zásilkovny. Jděte do Import zásilek > Importovat soubor zásilek. Vyberte a nahrajte do zásilkovny čerstvě exportovaný CSV soubor z FAPI.

Jednotlivé zásilky pak najdete v seznamu Rozpracované zásilky. Zde je označte zatržítkem napravo a vyberte hromadnou akci Podat vybrané. Zásilky se objeví v seznamu Podaných zásilek. 

Pokud je v importním souboru chyba (např. je vybráno přetížené výdejní místo), lze vybrat ručně jinou pobočku a pokus o podání zopakovat.

Našli jste odpověď? Děkujeme za zpětnou vazbu. Vaši zpětnou vazbu se nepodařilo odeslat. Zkuste to prosím později.

Potřebujete pomoc? Kontaktujte nás Kontaktujte nás