Propojení FAPI se službou Zásilkovna

Chcete-li svým zákazníkům nabízet doručení zboží pomocí služby Zásilkovna, je třeba tuto službu nejprve s FAPI propojit.

Nastavení se skládá ze dvou kroků:

  1. Registrace účtu na Zásilkovna.cz
  2. Propojení se Zásilkovnou ve FAPI

Registrace účtu na Zásilkovna.cz

Klientský účet na stránkách Zásilkovny si založíte v nabídce Registrace - Vytvořit eshop.

Po vyplnění všech nezbytných údajů a odeslání registrace vám Zásilkovna do 3 dnů schválí účet, pomocí kterého můžete provádět všechny operace se zásilkami.

Propojení se Zásilkovnou ve FAPI

V sekci Klientská podpora svého účtu u Zásilkovny najdete přístupové údaje, které je potřeba zadat do FAPI.

Ve FAPI přejděte do nabídky Nastavení - Propojení aplikací, kde po stisku tlačítka Upravit u služby Zásilkovna vyplníte přístupové údaje ze svého účtu Zásilkovny.

Pokud máte ve svém účtu Zásilkovny vytvořeno více odesílatelů, je třeba do pole ODESÍLATEL vyplnit označení odesílatele. Najdete je v účtu Zásilkovny v nabídce Informace o uživateli - Odesílatelé (údaj Označení).

Pokud máte pouze jednoho, nemusíte pole  Odesílatel vyplňovat.

Úspěšné propojení je ve FAPI signalizováno textem "Připojeno" u služby Zásilkovna.

Po nastavení propojení můžete ve FAPI začít využívat způsoby dopravy typu "Zásilkovna".

Proces zpracování/odeslání objednávky

Pokud zákazník zvolil dopravu Zásilkovnou, naleznete na detailu vytvořeného dokladu možnost "Vytvořit zásilku"

Při vytváření zásilky budete dotázáni na zadání hmotnosti, což je bohužel požadavek Zásilkovny. Po kliku na tlačítko "Vytvořit zásilku" dojde k odeslání do rozhraní Zásilkovny, kde zásilky najdete v části Podané zásilky.

Následně na detailu dokladu uvidíte možnost vytisknout štítek. Pokud chcete tisknout štítky hromadně, používejte k tomuto úkonu rozhraní Zásilkovny - právě v části Podané zásilky.

Používáte-li zálohové faktury, najdete tuto funkci jak na detailu zálohové faktury, tak na finálním dokladu v případě jejího zaplacení.

Zrušení odeslání podané zásilky

Pokud chcete zrušit již odeslání požadavku do Zásilkovny (pokud již tedy nedošlo k fyzickému odeslání zásilky), přihlašte se do klientské sekce Zásilkovny a v sekci Podané Zásilky najděte podle čísla objednávky zásilku a na konci řádky ve sloupci Akce zásilku stornujte.

Také doporučujeme vystavit ve FAPI na objednávku opravný daňový doklad: