Duplicitní objednávky

Jak jim předejít?

Pomocí přehledové stránky -

https://napoveda.fapi.cz/article/102-prehled-objednavky


Přehledová stránka objednávky je skvělý nástroj pro prevenci duplicitních objednávek, které mohou vzniknout zejména při problémech s online platbou.


Co je duplicitní objednávka?

Duplicitní objednávka obvykle vzniká v situaci, kdy zákazník:

  1. Vyplní prodejní formulář a zvolí online platbu (např. kartou).
  2. V platební bráně zadá údaje, ale platba se z nějakého důvodu nezdaří (např. kvůli limitu na kartě).
  3. Místo dokončení platby je přesměrován na chybovou stránku.
  4. Následně kliká na „Zpět“ ve svém prohlížeči a celý proces objednávky opakuje – čímž může vytvořit další (nechtěnou) objednávku.

Jak tomu předejít?

Pokud ve FAPI používáte přesměrování na přehled objednávky (což je výchozí chování), systém zákazníka po neúspěšné platbě automaticky přesměruje na stránku jeho původní objednávky.


Na této přehledové stránce zákazník může:

  • Platbu zopakovat jedním kliknutím (bez nutnosti znovu vyplňovat formulář),
  • Změnit platební metodu (např. z karty na bankovní převod),
  • Naskenovat QR kód a jednoduše zaplatit přes mobilní bankovnictví.

Tím je celý proces výrazně pohodlnější a zároveň se výrazně snižuje riziko opakovaných (duplicitních) objednávek.


Doporučení

  • Ujistěte se, že zákazníci vědí, že po neúspěšné platbě mohou využít přehled objednávky.
  • Pokud vám někdo píše, že se mu nepodařilo zaplatit, pošlete mu odkaz na jeho přehledovou stránku – ne prodejní formulář!
Našli jste odpověď? Děkujeme za zpětnou vazbu. Vaši zpětnou vazbu se nepodařilo odeslat. Zkuste to prosím později.

Potřebujete pomoc? Kontaktujte nás Kontaktujte nás