Jak odeslat e-mail s platebními údaji zákazníkovi
FAPI automaticky odesílá informace s platebními údaji podle nastavených Šablon zpráv.
Existují však situace, kdy je potřeba odeslat fakturu ručně:
- Vystavili jste fakturu ručně a ihned jste ji klientovi nechtěli odeslat.
- Zákazník fakturu ve své e-mailové schránce ztratil.
- Fakturu jste upravili a potřebujete ji zákazníkovi znovu zaslat s aktualizovanými platebními údaji.
Nejjednodušší způsob je ručně odeslat e-mail zákazníkovi přímo z FAPI.
Postup:
- Přihlaste se do FAPI a přejděte na Faktury.
- Vyhledejte fakturu, kterou chcete zákazníkovi odeslat, a klikněte na její číslo – otevře se detail faktury.
V detailu faktury najděte tlačítko „Odeslat doklad e-mailem“ a klikněte na něj.
Jak odeslat doklad e-mailem přímo z FAPI - Otevře se editor zprávy, kde můžete e-mail před odesláním upravit.
Zkontrolujte, že e-mail obsahuje informace k platbě:
- číslo bankovního účtu, IBAN, SWIFT,
- částku,
- variabilní symbol.
Pokud využíváte platební bránu a chcete, aby zákazník zaplatil kartou, přidejte do zprávy zástupný symbol {orderStatusPage}. Ten zákazníka přesměruje na přehledovou stránku objednávky, odkud může platbu kartou provést. (Více o zástupných symbolech najdete v sekci Šablony zpráv.)
Jak odeslat platební odkaz
Pokud chcete zákazníkovi poslat platební odkaz například přes Messenger, SMS nebo jinou platformu, můžete použít odkaz na přehledovou stránku objednávky.
Postup:
V detailu faktury najděte pod náhledem PDF faktury odkaz na Přehledovou stránku objednávky.
Jak získat odkaz na přehledovou stránku objednávky - Kliknutím na tento odkaz se otevře přehledová stránka objednávky.
- Zkopírujte URL adresu této stránky a odešlete ji zákazníkovi prostřednictvím preferovaného komunikačního kanálu.
Tímto způsobem zákazník získá přímý přístup k faktuře i možnost platby.