Co znamená 'Bounce' u kontaktu a jak s tím pracovat?

V systému FAPI se u některých kontaktů může stát, že e-mail nebude doručen a kontakt získá status bounce nebo complaint. Obě tyto situace mají za následek, že FAPI automaticky ukončí odesílání všech transakčních e-mailů (např. potvrzení objednávky, faktury) danému kontaktu.


Co je "Bounce"

Bounce znamená, že e-mail nebyl doručen z technického důvodu.

Nejčastější příčiny "bounce" stavu:

  1. Chyba v e-mailové adresa - E-mail byl zadán s chybou (např. @gmial.com namísto @gmail.com).
  2. Zrušená či neexistující e-mailová adresa
  3. Plná schránka příjemce - Server příjemce odmítl zprávu, protože není místo pro další příchozí poštu.
  4. Dočasná nedostupnost serveru - E-mailový server příjemce nebyl dočasně dostupný nebo výpadek zpŭsobil odmítnutí zprávy.
  5. Antispamová ochrana - Příjemcův server vyhodnotil zprávu jako spam a odmítl ji doručit.
  6. Blacklist nebo reputace domény - Naše doména odesílatele nebo IP adresa může být u příjemce na blacklistu a naše zpráva je pak zamítnuta.

FAPI takový e-mail vyhodnotí jako nedoručitelný a zastaví další rozesílku na tuto adresu.

Pokud dojde k bounce, je nutné před opětovným povolením ověřit správnost e-mailové adresy.

Co se stane s kontaktem ve stavu "bounce"

  • Na tento kontakt se dále neodesílají žádné e-maily.
  • V detailu kontaktu se zobrazí stav "bounce" a případná chybová hláška (pokud ji server poskytl).
  • Tím se chrání doručitelnost vašich zpráv ostatním kontaktům.

Jak pracovat s kontaktem ve stavu "bounce"

  1. Zkontrolujte e-mailovou adresu

    Hledejte chyby v doméně nebo překlepy.

  2. Oslovte kontakt jiným způsobem

    Pokud máte jiné kontaktní údaje (např. telefon), ověřte si adresu a nastavení jeho emailu přímo s klientem. Popř. může přidat Fapi fakturace@fapifaktura.cz do seznamu ověřených adres.

  3. Adresu opravte

    Pokud zjistíte chybu, opravte adresu a kontakt znovu uložte. Tím se adresa automaticky znovu aktivuje.


Poznámka: Automatický status bounce je důležitý pro udržení spolehlivého e-mailingu. Pokud si nejste jistí, proč adresa bounce vznikla, kontaktujte příjemce nebo naši podporu, rádi vám pomůžeme s analýzou.


Co je "Complaint"

Další poznámkou, kterou u stavu klienta můžete vidět, je oznámení, že se klient sám dal na blacklist.

Zde nás stačí kontaktovat a my můžeme vašeho klienta reaktivovat pro obnovení odesílky.

Našli jste odpověď? Děkujeme za zpětnou vazbu. Vaši zpětnou vazbu se nepodařilo odeslat. Zkuste to prosím později.

Potřebujete pomoc? Kontaktujte nás Kontaktujte nás