Propojení FAPI s Facebook Conversion API

Velmi užitečnou vlastností FAPI je schopnost propojení a spolupráce s nástroji pro sledování a vyhodnocování událostí, jako je Facebook Conversion API. Díky tomu můžete informace o vytvořených objednávkách ve FAPI přenášet přímo do Facebooku a lépe analyzovat chování zákazníků nebo efektivitu vašich reklamních kampaní.

V tomto článku si ukážeme, jak propojit FAPI s Facebook Conversion API.

Nastavení propojení FAPI s Facebook Conversion API (CAPI)

Při spolupráci dvou aplikací se ovládající aplikace (FAPI) přihlašuje do ovládané aplikace (Facebook) pomocí speciálních přístupových údajů: Pixel ID a Access Token. Proto je nutné nejprve obě aplikace propojit.

  1. Ve FAPI přejděte na Nastavení > Propojení aplikací.

    Zde najdete možnost nastavit propojení s Facebook Conversion API. Klikněte na tlačítko Připojit u položky Facebook CAPI.

  2. Vyplňte požadované údaje:
    • Pixel ID: Vygenerujete jej ve svém účtu Facebook Business Manager v sekci Events Manager.
    • Access Token: Vytvoříte jej také v Business Manageru v části Nastavení > Přístupové tokeny k API.
  3. Uložte nastavení.

    Po uložení se zobrazí informační hláška a u propojení s Facebook CAPI se objeví stav Připojeno.


Jaké údaje se přenášejí do Facebook Conversion API?

Do Facebook Conversion API se z FAPI přenášejí následující údaje o objednávkách:

  • Informace o zákazníkovi:
    • E-mail.
    • Telefonní číslo (pokud je dostupné).
    • Jméno a příjmení.
    • IP adresa.
    • Identifikátory Facebook Pixelu (FBP, FBC), pokud jsou dostupné.
  • Detailní informace o objednávce:
    • Čas vytvoření objednávky.
    • ID objednávky (variabilní symbol faktury).
    • Položky objednávky (název produktu, množství).
    • Celková hodnota objednávky.
    • Měna (např. CZK, EUR).

Odesílání dat o objednávkách do Facebook Conversion API

Data o objednávkách se odesílají automaticky při vytvoření nové objednávky v FAPI.

  • Pro zajištění správné funkčnosti je nutné mít správně nastavený Pixel ID a Access Token (viz výše).
  • Po vytvoření objednávky jsou informace odeslány do Facebook Conversion API a můžete je vidět v přehledu událostí v Business Manageru.

Úspěšné zpracování dat do Facebook Conversion API

Po úspěšném odeslání dat z FAPI do Facebook Conversion API se informace o zpracování zobrazí v detailu konkrétní faktury dole v historii změn.

Pro zobrazení detailu faktury přejděte do přehledu faktur a klikněte na variabilní symbol (VS) příslušné faktury. Tím se dostanete na stránku s podrobnými informacemi o dané faktuře. 


Pokud se vyskytne chyba při přenosu dat, bude tato informace také dostupná v přehledu faktur.


Přínosy propojení s Facebook Conversion API

  • Přesnější sledování konverzí z reklamních kampaní.
  • Možnost cílit reklamy na konkrétní segmenty zákazníků.
  • Lepší optimalizace reklam na základě reálných dat o nákupech.
Našli jste odpověď? Děkujeme za zpětnou vazbu. Vaši zpětnou vazbu se nepodařilo odeslat. Zkuste to prosím později.

Potřebujete pomoc? Kontaktujte nás Kontaktujte nás