Dvoukrokový prodejní formulář

Ve výchozím stavu jsou prodejní formuláře ve FAPI nastavené jako jednostránkové. Volitelně si jde v nastavení vzhledu formuláře (Krok 6 Vzhled) zapnout i dvoukrokové zobrazení:

Změna zobrazení je vratná - jde ji zapnout nebo vypnout kdykoliv, a to na všech prodejních formulářích, i dříve vytvořených. Jedinou podmínkou je, aby byl vzhled formuláře nastaven na nový. Tzv. "původní vzhled" formuláře dvoukrokové nastavení prodeje nepodporuje.


V čem je rozdíl oproti jednokrokovému vzhledu?

Průchod prodejním formulářem bude nově rozdělený na dva kroky:

  1. vyplnění kontaktních údajů (minimálně @ adresa, volitelně pak jméno&příjmení či telefon)
  2. výběr položek, dopravy, způsobů platby, případně ostatních volitelných prvků a odeslání objednávky

Informace vyplněné zákazníky mezi 1. a 2. krokem si FAPI automaticky samo přenese.


První krok objednávky se nově omezí jen na sběr konktaktu (pole telefon i jméno a příjmení lze vypnout):

Ihned po průchodu prvním krokem vzniká tzv. poptávka. Na ni lze nově v každém prodejním formuláři, kde se používá dvoukrokové nastavení, zpracovávat novou událost (krok 4 Akce), která reaguje na vytvoření poptávky (tj. na odeslání prvního kroku formuláře):


Druhý krok ve formuláři už je stejný jako běžný formulář. Stejně se pak chovají i miniupselly, upselly či pravidelná fakturace.


Nedokončením druhého kroku objednávky nevzniká ve FAPI žádná objednávka. Údaje o potenciálních nakupujících z prvního kroku FAPI neshromažďuje.

Pokud chcete sbírat údaje o potenciálních zákaznících, kteří projdou jen prvním krokem, je potřeba je požádat už v prvním kroku o souhlas. Na to je v kroku 6 Vzhled samostatné nové nastavení souhlasů pro první krok formuláře:

S takto nastaveným souhlasem pak můžete i u neregistrovaných nakupujících z webu používat sesbírané emailové adresy a použít je pomocí mailingových nástrojů na oslovení s obchodním sdělením.

Pozor: FAPI samo o sobě v prvním kroku žádné osobní údaje o zákaznících neukládá. To se děje až po dokončení celé objednávky.

Zájemce, kteří dokončí pouze první krok dvoukrokové objednávky tak ve FAPI nikde nenajdete. Jejich poptávky si je potřeba sbírat přes mailingové nástroje, postupem z videonávodu níže.


Pojmenování tlačítek

Spolu s novým krokem před hlavní objednávkou je k dispozici nové tlačítko pro přejmenování tlačítka v prvním kroku. Najdete ho také v kroku 6 Vzhled:

V textu lze používat emoji.


Podrobný videonávod najdete k nové funkci zde:

Našli jste odpověď? Děkujeme za zpětnou vazbu. Vaši zpětnou vazbu se nepodařilo odeslat. Zkuste to prosím později.

Potřebujete pomoc? Kontaktujte nás Kontaktujte nás