Jak sloučit duplicitní klienty

Občas se stává, že se klienti při zadávání emailové adresy přepíší. Typické překlepy jsou @gmail.cz, @seznam.zc, @cetrum.cz aj. Jenže klientům na takové překlepové adresy žádné zprávy nepřijdou, tak objednávají za chvíli znovu.

Jiné, časté případy pak jsou, že klient objedná jednou jako spotřebitel (Klient A), podruhé jako podnikatel (Klient B).

FAPI je považuje za samostatné klienty, takže na jejich jméno, nebo i tutéž @ adresu najdete dva samostatné záznamy / karty klienta.


Když potom potřebujete údaje klienta opravit, tak v seznamu klientů existují dva záznamy téhož nakupujícího. V návodu si ukážeme, jak takové duplicity snadno opravit a záznamy sloučit do jednoho.


Jak duplicity sloučit

Sloučení klientů vyžaduje, abyste všechny doklady z jednoho záznamu klienta převedli na druhý. Pro příklad budeme označovat záznamy takto:

  • Klient A - záznam zákazníka spotřebitele, považujete ho za duplicitu, potřebujete se jej zbavit
  • Klient B - záznam téhož zákazníka, ale jako podnikatele, sem chcete všechno převést

Krok 1 Převedení dokladů klienta A na klienta B

To se dělá přes jednotlivé doklady (Faktury > Přehled faktur > Upravit > Klient). Prostě do dokladu nahrajete údaje jiného klienta (Klienta B).

Všechny změny v dokladu nezapomeňte uložit.


Krok 2 Smazání klienta A

Po převedení všech dokladů na klienta B lze duplicitní kartu klienta A smazat. Pokud v kartě klienta zůstávají nějaké napojené doklady, FAPI vás na to upozorní a neumožní záznam klienta smazat, dokud nebude zcela prázdný. V tom případě opakujte krok 1 na všech zbývajících dokladech.


Nezapomeňte všechny nové doklady, kde jste provedli změny údajů o odběrateli, poslat danému zákazníkovi znovu s poznámkou co jste změnili a proč.

FAPI sice nezmění při převedení dokladů na jiného odběrate čísla dokladů, nebo záznamy o položkách na faktuře, ale výměnou zákazníka se mohou přepsat údaje o odběrateli, které jsou podstatné pro správnost účetnictví.

Našli jste odpověď? Děkujeme za zpětnou vazbu. Vaši zpětnou vazbu se nepodařilo odeslat. Zkuste to prosím později.

Potřebujete pomoc? Kontaktujte nás Kontaktujte nás