Na dokladu chybí číslo účtu a/nebo QR kód
Na doklady FAPI tiskne automaticky platební údaje, pokud je máte v nastavení uvedené. Na fakturu se tisknou:
- číslo účtu
- IBAN
- SWIFT
- QR kód
Pro každou měnu, ve které prodáváte, je potřeba mít tyto údaje uvedené v Nastavení > Způsoby platby. Pokud prodáváte v měně CZK a EUR, je potřeba mít vyplněné účty pro obě měny:
Účty pro jednotlivé měny mohou být stejné, nebo se mohou lišit.
Přidání nové měny a údajů o daném bankovním účtu provedete kliknutím na zelené tlačítko Přidat.
POZOR: Pokud používáte jeden účet (vedený např. v měně CZK) pro příjem cizích měn, mějte prosím na paměti, že nebude správně fungovat párování plateb, které jsou v jiné měně, než ve které je vedený daný bankovní účet.
Většina bank totiž před připsáním platby provede měnovou konverzi (převod cizí měny na měnu účtu) a tím se změní jak měna, tak částka připsané platby.
Přijatá platba ve výpise pak nebude odpovídat částce a měně ve FAPI faktuře a platbu najdete jako nevyřešenou v seznamu plateb k vyřešení zde.
Na faktuře chybí QR kód
QR kódy FAPI generuje z údajů IBAN a SWIFT, které musíte mít vyplněny u daného účtu ve Způsobech platby. Po dopsání obou údajů začne FAPI do nových dokladů tisknout QR kód.
Pokud se ani po doplnění IBAN a SWIFT QR kód negeneruje, ověřte zda máte v Nastavení fakturace zaškrtnutou možnost "Tisknout QR kód na faktuře".
Pro dotisknutí QR kódu nebo doplnění platebních údajů na staré, již dříve vygenerované faktury, je potřeba změnit vygenerovaný PDF výtisk faktury:
- jděte do detailu daného dokladu, vyberte možnost UPRAVIT.
- Změňte některý z údajů, který se tiskne na fakturu - datum vystavení, název položky apod. & změnu uložte.
- PDF dané faktury se přegeneruje a doplní se nově zadané údaje o bankovním účtu a QR kódu.
- Pokud potřebujete změněné údaje vrátit (datum posunout zpět na původní), zopakujte bod 2.