Jak na vrácení peněz klientovi

Jak na vrácení peněz klientovi

Dostali jste se do situace, kdy si klient sice objednal 2 produkty ale jeden znich a nebo všechyn chce vrátit? Nebo si u vás objednal službu, která mu nevyhovuje a chce vrátit plnou částku?

Ve FAPI vše jednoduše zvládnete, jak budeme postupovat:

  • nejprve klientovi vystavíme opravný doklad (dobropis)
  • klientovi jej zašleme (můžeme si počkat na odsouhlasení vystaveného dokladu)
  • zašleme peníze zpět klientovi

Vystavení opravného dokladu (dobropisu)

Přejděte přehledu faktur, vyhledejte objednávku ke které chce klient vrátit peníze. 

Kliknete na číslo faktury, aby ste se dostali do detailu dokladu.

Zde najdete tlačítko Vytvořit opravný daňový doklad.

Doklad upravíte podle vaší potřeby, doplníte důvod opravy a doklad vystavíte.

Odeslání dokladu klientovi

V případě, že máte v e-mailových šablonách nastavený e-mail po vystavení opravného dokladu, nemusíte se o nic starat. FAPI e-mail pošle za vás. Případě jej můžete odeslat ručně vytvořením zcela nové zprávy. 

Zde můžete vyčkat na odpověd klienta, se souhlasem o vystavení opravného dokladu. Nebo můžete rovnou přejit k dalšímu kroku.

Vrácení peněz klientovi

Peníze klientovi vracíte nejlépe stejným způsobem, jakým vám klient zaplatil. Tedy v případě, že vám poslal peníze na bankovní účet, najdete si ve svém internetovém bankovnictví tuto transakci a peníze vracíte na stejný účet odkud vám přišly.

Pokud platba proběhla skrze platební bránu, vracíte peníze refundací v platební bráně. U konkrétní transakce se zákazníkem hledejte tlačitko pro vrácení peněz (refundace).