Jak přesně z pohledu času vystavení fungují opakované platby a co vše může jejich posílání ovlivnit?

Opakované platby v rámci pravidelné fakturace je velmi mocný nástroj ve FAPI, který umí být velmi dobrý sluha. Jejich nastavení však nemusí být úplně jednoduché. Pojďme si na praktickém příkladu vysvětlit, jak funguje jejich nastavení s ohledem na datum vystavení.

Mějme zákaznici Lídu. Lída poprvé zaplatila za nás produkt poprvé 15.1.2021. 

Protože máme v prodejním formuláři nastaveno toto:

Budou se faktury vystavovat každý měsíc, tedy v případě Lídy 15.2., 15.3 apod. Navíc toto vystavování nikdy neskončí, resp. do té doby, než tuto pravidelnou fakturaci zneaktivníme nebo smažeme.

Protože ale chceme, aby 15.2 již bylo zaplaceno a my věděli, že může náš produkt pro Lídu fungovat, máme zaškrtnutu tuto volbu:

Tím pádem bude docházet k vystavení dokladů (my máme navíc výše ještě zaškrtnuto zálohové faktury - aby se nám nevystavovali přímo daňové doklady - prevence proti neplátcům) 7 dní před termínem opakování. Tedy např. 15.2 - 7 dní = 8.2.

V případě opakované fakturace při platbě kartou a tedy při automatickým strháváním je pro nás důležitá ještě jedna věc - kdy dojde ke stržení z karty. A toto datum určuje splatnost faktury. A toto datum ovlivňuje Nastavení -> Nastavení fakturace.

Pokud tedy chceme, aby se u Lídy peníze z karty strhnuly vždy v den výročí jejích předplatného, tedy 15.2,15.3 tak při nastavení uvedeného výše musíme mít nastavenu splatnost na 7 dní, protože:

datum vystavení - 8.2.

splatnost +7 dní - 15.2

Našli jste odpověď? Děkujeme za zpětnou vazbu. Vaši zpětnou vazbu se nepodařilo odeslat. Zkuste to prosím později.

Potřebujete pomoc? Kontaktujte nás Kontaktujte nás