Zastavení pravidelné fakturace

  1. Zrušení za zákazníka (v Administraci FAPI)

Zastavení pravidelně opakované fakturace je možné přes administraci FAPI.

V nabídce Klienti vyhledejte zákazníka, otevřete jeho detail nastavení a v sekci Šablony pravidelných faktur klikněte na nabídku Upravit a Zastavit (dle dalšího postupu), nebo přímo z rozšířené nabídky vyberte Zastavit.

V nabídce STAV přepněte na možnost "zastavená" a úpravu uložte.

Šablona se po uložení změní na červeně zvýrazněný stav Zastavená a další doklady z této šablony už nebudou vznikat.

TIP: Šablony pravidelných faktur můžete také zastavovat automaticky při stornování posledního zálohového dokladu, který z této šablony vzniknul. Stačí jen tuto možnost zapnout v Nastavení > Nastavení fakturace > Storno faktur

  1. Zastavení pravidelné fakturace si může provést i konečný zákazník sám


Zákazník si může svou pravidelnou fakturaci i sám z tzv. přehledové stránky objednávky.

Na přehledovou stránku zákazníka "pošlete" skrze emaily z FAPI, kde si vložíte zástupný symbol

Následně, jakmile zákazník tento váš odkaz rozklikne uvidí možnosti platby a zastavení pravidelné fakturace.

TIP: Pokud chcete být informování o tom, že si váš klient zastavil předplatné. Můžete si nastavit notifikaci přímo v prodejním formuláři v kroku 4. Akce.

🔁 Co se stane s automatickým strháváním plateb při zrušení pravidelné fakturace?

Ve chvíli, kdy je pravidelná fakturace zastavena, je automaticky ukončeno i strhávání plateb z karty.

🔒 Stržení částky je totiž ve FAPI vždy vázáno na vystavení nové faktury – pokud žádná nevznikne, není co strhávat.

💳 Důležité ale je, že napojení platební karty zákazníka zůstává na pozadí zachováno. Pokud se tedy klient v budoucnu – např. za 3 měsíce – rozhodne do předplatného vrátit a vy obnovíte jeho šablonu pravidelné fakturace, automatické strhávání se opět spustí bez nutnosti zadávat kartu znovu.

🛑 Ukončení předplatného a poslední vystavená faktura

Pokud zákazník ukončí předplatné, znamená to, že se již nevystaví žádné další faktury. Ukončením se však automaticky nestornuje poslední již vystavená zálohová faktura – ta zůstává aktivní.

Pokud má zákazník stále napojenou platební kartu, FAPI se pokusí částku z této poslední faktury automaticky strhnout. To je standardní chování systému.

Chcete-li tomu předejít, je možné si v prodejním formuláři nastavit vlastní akci při zastavení pravidelné fakturace předplatného. Kdy si tuto informaci necháte poslat např.  na email, a pak můžete tyto faktury ručně stornovat.

Našli jste odpověď? Děkujeme za zpětnou vazbu. Vaši zpětnou vazbu se nepodařilo odeslat. Zkuste to prosím později.

Potřebujete pomoc? Kontaktujte nás Kontaktujte nás