Nastavení Google Analytics
Google Analytics je nejpoužívanějším nástrojem pro sledování a vyhodnocování statistických dat o webových stránkách. Jeho propojení s FAPI vám přinese cenné údaje pro vyhodnocení úspěšnosti vašich prodejů.
Nastavení Google Analytics ve FAPI
Ukládání transakcí z FAPI do Google Analytics je třeba aktivovat v prodejním formuláři. Provedete to zaškrtnutím volby Přidat trackovací kód Google Analytics na záložce Děkovací stránka v nastavení prodejního formuláře.
Do pole ČÍSLO PRO MĚŘENÍ zkopírujete kód pro měření (ve tvaru UA-123456789-12), který najdete v nastavení Google Analytics u svého webu.
Nastavení na straně Google Analytics
Ve službě Google Analytics v sekci Správce - Nastavení elektronického obchodu povolte podporu pro elektronický obchod a zaškrtněte přepínač Aktivovat přehledy vylepšeného elektronického obchodu. Tím je ukládání transakcí nastavené.
Transakce v Google Analytics pak najdete v sekci Konverze - Elektronický obchod - Přehled a statistiky jednotlivých produktů v nabídce Konverze - Elektronický obchod - Výkon produktu.
Počet transakcí v Google Analytics obecně nemusí odpovídat počtu objednávek ve FAPI. Je to způsobeno tím, že v případě storna objednávky FAPI zapíše do Google Analytics novou transakci se záporným počtem kusů. V Google Analytics je pak taková objednávka započítána jako dvě transakce (jedna s kladným počtem kusů a jedna se záporným počtem kusů).